Direktlänk till inlägg 3 maj 2013

ÄVENTYR MED EL-RULLEN

Av judi - 3 maj 2013 06:30

Jag har använt min EL-rullstol mycket det sista tiden jag är mer och mer beroende av den  

och har upptäckt att det går inte och komma fram över allt med den  

dels är det trångt i affärer och så i restauranger  

ingen plats mellan borden för en El-rullstol  

När jag var i kyrkan och firade Valborg vilket i sig är trevligt så hade jag ett bord ledigt bakom kören och när jag sedan skulle ut så var det så trångt att hela kören fick flytta på sig och även så fick de flytta på keyborden intill satt en dam som hade dragit ut sin stol och tittade på hon såg inte ut att vilja flytta på sig så det blev så att hela kören fick kliva åt sida med sina instrument istället ,pinsamt tyckte jag  

 

.Jag känner mig bara klumpig och i vägen överallt När jag var ute och shoppa igår så var det en dam som stod framför mig i kön på VeroModa som plötsligt tvärvände och ramlade över fotpedalerna och höll på och slå sig riktigt illa hade hon inte hittat balansen så hade hon slagit i huvudet i bordet och pang knäckt nacken eller något jag tappade tal förmågan för ett ögonblick .? Jag förstår inte människor varför ser dom sig inte för  

 

När jag var i hissen och skulle köra ut baklänges så var det en tjej som samtidigt gick in i hissen och jag körde över hennes tår AJJJJ. 

Ibland har jag bara god lust att tuta här kommer jag flytta på er eftersom det inte går att se sig för . 

och ber man någon så ibland så flyttar inte folk på sig utan står kvar och stirrar eller låtsas som om dom inte hör ????

 
 
Ingen bild

Anna Balazsi

3 maj 2013 15:35

Du ska absolut inte känna dig klumpig! Det är faktiskt de som har ben att förflytta sig med som ska se upp för dig och inte tvärt om. Jag upplever ibland samma sak när vi är ute och någon kör mig i rullstol. Folk flyttar inte på sig, folk tränger sig, folk tar inte hänsyn. Inte alla ska tilläggas, men tillräckligt många för att man ska bli irriterad. Bara detta att hålla upp en dörr när man kommer...

Så ta plats! Det är inte vi som ska be om ursäkt, de andra får anpassa sig efter oss.
kram

judi

3 maj 2013 17:29

Ja Anna det gäller att hålla humöret uppe och tänka just som du säger vi får också ta plats

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards