Direktlänk till inlägg 25 april 2013

FÖRKYLD IGEN

Av judi - 25 april 2013 06:30

Känner mig låg igen .förkyld åter igen  

Det är andra gången i år och tredje gången på 4 månader det är så tröttsamt för jag tappar all ork och träningen skiter sig ordentligt inte kan jag gå på när hälsovårdens rehab

 

För där skall det ju lösas gymkort med 200kr i månaden rena ocker  priserna Friskis och svettis lovade att höra av sig om ifall dom kunde skaffa fram den typen av utrustning som jag behövde för bål och balans träning

 

Så har ej  skett ännu och inte kan jag gå på rehab badet när jag är förkyld näsan rinner och jag nyser hela tiden så jag kan inte använda ventilatorn på natten så sömnen blir lidande och jag har svårt att ventilera ut koldioxiden  ,vilket leder till huvudvärk .                                                  




Fötterna är svullna på grund av bristen på rörelse ? 

Känner riktigt lågvatten energi  

 

Här dock ett positivt you tube -klipp om våren som jag längtar efter

 



  


EN invalid ,en tvärvigg

 

till ek, sin näve knöt

 

och snäste : "Vad den våren

 

onödigt gör sig söt !"


 

Men hur det var - när gubben

 

fått höra fink och trast,

 

satt i hans slitna knapphål

 

en grön bukett i hast

 

A.T Gellerstedt

  

 
 
Ingen bild

Britt-Christine

25 april 2013 10:25

jättetråkigt att höra att du är förkyld. Önskar dig att du snabbt blir bra så du kan njuta av den härliga våren! Tänker på dig.

judi

25 april 2013 16:00

Tack för omtanken

 
Ingen bild

Anna Balazsi

25 april 2013 22:42

Tråkigt att du är förkyld igen, förstår att det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt. Har också problem med svullna fötter, speciellt den vänstra som är svullen mer eller mindre hela tiden. Hoppas du kryar på dig snart!
kram

judi

26 april 2013 18:22

Tack för titten ja jag är bättre från förkylningen jag försöker att trampa bort min svullnad i fötterna och ligga högt med fötterna när jag ligger och vilar i sängen hjälper något .inte helt

 
Ingen bild

Ingela

25 april 2013 23:38

Går det att skicka lite energi till dig på detta sätt.... Väl värt ett försök i alla fall. Med hopp om snabb bättring och varma vårliga hälsningar

judi

26 april 2013 18:19

Tack så hemskt mycket det finns ju Reiki healing på distans känns alla redan

 
Ingen bild

Eva

26 april 2013 11:42

Hej,


Det verkar vara många förkylningar i vår och tidigare. Jag och familjen har avverkat 3 st sedan nyår.Det brukar inte vara så mycket.
Hoppas att förkylningen går över fort.
Trevlig Helg
Hälsningar
Eva




judi

26 april 2013 18:18

jo jag är bättre jag brukar inte vara förkyld så ofta
Önskar även dig en trevlig helg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards