Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

INNAN LIVET FÖRSVINNER

Av judi - 16 juli 2012 06:30

Sitter här och funderar hur det kom sig att jag inte längre går ut på dans restaurang ? 

Svaret på den frågan är inte så enkel .. 

Men jag skall fundera lite backa filmen bakåt och köra en repris i minernas television  

 

För hur gick det till egentligen ? 

För det är ju så att jag älskar dans i alla former  

 

Men jo jag hade sällskap och då går det ju inte an att springa ute på dans  

om det är något jag ångrar i mitt liv så är det just det att jag inte dansade då jag hade ben som fungerade  

Utan jag satt hemma för att den jag hade sällskap med för han tyckte "att går du ut på dans så raggar du" 

sedan blev det så att jag blev sjuk i ALS och då sa "du" att det är väl inte roligt för dig att se på  

"när andra dansar "  

 

Då gick du ut själv med din kompis som blivit änkeman  

"han behöver någon som visar honom hur det går till där ute " 

till sist sa din kompis  

"Varför tar du inte med din kärlek som Älskar dans " ? 

 

Det var du sa de magiska orden  

nä det är väl inte kul för henne och sitta där och glo  

Men nu är vi inte längre ett par så då gör det väl inget ifall  

Jag åker till ett dans hak och sitter och glor på  

"när andra dansar " Problemet är bara det att jag sitter nu i rullstol jo jag kan gå  

några steg och visst skulle jag vilja gå ut och "bugga" men rullstolen sätter spärrar !!!! 

Jag saknar dansen  

   

 

 


Innan Livet Försvinner


Kompositör: Anthony Smith- Sherrie Austin- Jeffrey Steele


Förlag: Universal Music Publishing AB/ Misty Music AB

Innan Livet Försvinner

Tiden har stannat,
Hans stövlar är gråa av damm
Han sadlar av hästen,
Tar brevet som lagts i hans hand,
Musiken har tystnat,
Men dörren den står på glänt
En whiskey från baren,
Sen läser han brevet hon sänt

Där står
Sorglösa man, finn det du söker
Innan livet försvinner
Och vi två förlorat varann
Om du tror man blir rik
På sömnlösa nätter
Finns det inget vi saknar
Den dag du är tillbaka

Dagarna kommer och går
Där tiden står still
Som levande död går hon runt
Men vet vad hon vill
Att vänta på under är svårt,
Hon blundar och minns
Men tron kan bestiga ett berg,
Om kärleken finns

Sorglösa man...

Sorglösa man...

Då finns det inget vi saknar
Den dag du är tillbaka

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards