Direktlänk till inlägg 21 november 2011

"POWER PUMPS"

Av judi - 21 november 2011 06:45

TV är ett fantastiskt media det finns program som handlar om "du är vad du äter "med Anna Skipper "och så fins det TV program om

hur man klär sig ..som SVT kanal 1 har det heter styla om mig allt för att få oss att mår bra och se bra ut.

so far so god


Båda dessa programmen tycker jag är roligt att se  på …kul med tips om hur man skall matcha med schalar och med  andra assosiarer


Jag har en jätte garderob med kläder i storlek 36 och 38 som jag inte kan använda och så alla pumpsen. Och röda lackskor..

svarta stilett klackar med nitar och sandaler med glitter ja svarta sammets skor ,bruna pumps

stövlar och stövletter och svarta riktigt fina italienska läderstövlar med 7 cm klack...riktiga " POWER -PUMPS"

(detta utryck från en stylist i SVT 1 )


Det jag undrar kära läsare är följande

Nu när mina fötter inte längre kan gå i högklackat och jag inte kan få på mina Espri jeans (SHIT)

vilket jag tycker är just så (SHIT)

Har jag förlorat min POWER ?


Alltså på riktigt har jag förlorat min makt …inte bara min kropp till ALS utan makten ..ni vet

självbestämmandet ja hela kittet ...gentemot andra människor ..och hur andra ser på mig för att jag inte kan gå i "POWER PUMPS"

 
 
Ingen bild

Livsnjutaren med stort H

22 november 2011 23:23

Du har POWER!! fortsätt att vara den du är, låt inte sjukdomen ta över och skit i hur folk uttrycker sig! Du är en tuff kämpe!!!

judi

23 november 2011 15:20

Ja kämpa det är vad man får göra med denna sjukdommen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards