Direktlänk till inlägg 18 november 2011

KONFLIKTHANTERING/VARANNAN VECKA

Av judi - 18 november 2011 06:45

Att ha barn varannan vecka är väldigt omtumlande ,roligt men också krävande

tänk er ett scenario att man är mitt i en flytt varannan vecka ..ni vet  med tonårsdöttrar

som har lite av trots i sig när dom håller på att packa sina väskor …

och det blir ett bryt...mitt i alltihopa

När jag upptäcker att det ligger Pad.s i handfatet på deras toalett som dom inte har städat efter sig..

Ja mina tjejer har packat sina väskor varannan vecka fram och tillbaka Fredag till Fredag

sedan 2002..

Man säger ju så fint att låt barnet gå till sitt rum och lugna ner sig och ha sedan

en diskussion lite senare på kvällen smid medans järnet är varmt.


Framför allt ta diskussionen släpp inte saken förrän den är utagerad

Men hur går det till då ?? när dom är på väg  till sin Far och blir  förbannade på mig eller vi är mitt i en diskussion inte kan jag ..

gå till deras Fars hem med våra samtal om våra regler om kastade ansiktspads som ligger i tvätt handfatet..

Nej det får vi ta sen..

vilket aldrig blir för att det är en vecka dit ..

Så skall man gräla med sina barn och ha diskussioner så måste man se till att det blir gjort

den veckan dom är hos mig och att vi har blivit vänner innan vi skiljs..

Det jag funderar på är just det här med konflikt hantering

Vad lär dom sig mina tjejer ?

Att man kan packa sin väska och gå ifrån problemen

och att sedan är det glömt nästa vecka...

Eller att Mamma ältar gamla saker sedan förra veckan.....

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards