Direktlänk till inlägg 16 november 2011

HANDTRÄNING

Av judi - 16 november 2011 06:45

Jag har åter igen pratat med min arbetsterapeut om detta med handträning

Jag har varit med i handträningsgruppen och upplever detta positivt …

men så är det sista gången nu på¨Torsdag..

varje kurs är 10 gånger ...och man skall ha en till grupp före jul..

och då kanske jag inte får fortsätta med handträningsgruppen ..för den är fulltecknad..


Alltså ?? jag behöver Habilitering hela tiden men jag har ingen som hjälper mig att hålla i det..

för ett år sedan fick jag kommentaren att varför skall du vara med i grupp

det behovet finns inte och förresten jobbet får du göra själv.


När jag frågade vilka som får vara med i en handträningsgrupp fick jag svaret

Bara reumatiker


1 år stod jag i kö och tjatade om att få vara med i en handträningsgrupp men nej och nu plötsligt fans det en plats ..Jag trodde i min enfald att jag skulle få fortsätta med detta

eftersom jag har ALS...

nästa gång jag åker dit skall jag få besked om jag får fortsätta i handträningsgruppen..

 

Hela tiden en förbannad kamp om att få träna det är ingen självklarhet...

även om jag är träningsvillig så får jag inte alltid tillgång

inte nog med att man skall bekämpa sjukdomen jag skall uppfostra och utbilda okunnig personal i ALS ..

 

Jag blir så trött  alltid samma prat om resurser som inte finns  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards