Direktlänk till inlägg 14 oktober 2011

VAD GÖR DU HÄR ?

Av judi - 14 oktober 2011 06:45

Rehab -badet är ett alldeles underbart ställe

jag ryser av glädje när jag tänker på att få röra mig fritt i vattnet göra saker jag inte kan annars att ex vis hoppa 

För det kan jag inte på land dom musklerna har jag inte ,så det är värt besväret att ta sig dit ,det är lite omständigt för mig jag måste först klä mig hemma på med skor och allt vad ,som skall till för att man skall kunna gå ut det blir ett litet maraton varje gång jag skall klä mig jag är helt genomsvettig när jag är klar

och sedan måste jag åka bil ca 5 km parkera och väl framme  klä av mig och duscha när jag kommer till badet och det där dusch rummet är inte mycket att ha alla tanterna står på rad och väntar på sin tur och så skall baddräkten på och så får jag ta en varuhiss upp till badet väl framme med hjälp av en assistent

så är det bara så skönt att gå i badet så jag brukar hoppa i vattnet för jag tycker det är så skoj ,det ger mig en frihets känsla 

,och då vänder sig en gubbe sig om och säger vad gör du här som ser så frisk ut

Du är väl inte sjuk?

och min assistent tittar upp och spänner ögonen i honom och säger att ja det är därför hon har assistent för att hon är så frisk eller ?

Jaha säg den glädje som varar jag fick en sån där känsla  ni vet som när man var 5 år och gjorde något som man inte fick göra

,tänkte i mitt stilla sinne att du gubbe kan ta min sjukdom så tar jag din men det blev inte sagt

men jag skall vässa min tunga till nästa gång …

varför skall man se lidande ut men vad jag förstod så tyckte han att är du sjuk så uppträd som en sjuk

..Eller ?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards