Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

ASSISTANS

Av judi - 17 oktober 2015 12:55

Mamma jag kan inte åka långt bort för att då har du kanske ingen assistent! 

 

Jag har denna hösten haft det väldigt turbulent med assistenter ,en assistent slutade för att det inte fungerade mellan henne och mig person kemin stämde inte Jag har anställt en ny på hennes schema rad , men hon är små barns mamma . 

 

Att vara mamma ställer till det för både assistenterna och för mig .Assistenterna "vabbar" är hemma med vård av barn  och då står jag utan assistent  

 

Jag anställde en vikarie men han var tvungen att ha tillräckligt med timmar för att försörja sig Det fick han hos en annan brukare ,han är tonårs pappa .Så han finns inte tillgänglig längre som vikarie. 

 

Jag känner mig ibland utnyttjad som assistans tagare .

 

En del tar jobbet för att dom måste arbeta för sin försörjning inte för att dom är intresserade som assistenter  

Jag är en inträdes biljett för vissa i arbetslivet .Så är det bara

 

En av mina tjejer som nu går sista året i gymnasiet tog ledigt en halv dag för att arbeta som assistent för det fanns ingen annan som kunde arbeta .Två av mina assistenter "vabbade " samtidigt vikarier var på semester kvar blev familjen …..... 

 

Det håller inte för mig Nu letar jag efter en ny vikarie igen Det har jag gjort många gånger under den tiden jag haft assistans .

Det finns ingen vuxen person som kan försörja sig bara på enstaka timmar så fort dom har fått det skall dom ha en schemarad att ha minst 75 %. 

Man kan uppenbarligen inte längre deltidsstämpla ,därmed inte heller gå som timanställd vikarie med oregelbundna tider och osäker inkomst . 

 

Jag hoppas på den senaste personen jag intervjuade kan fungera som vikarie inga fler biljetter genom mig till att jag behöver arbete eller behöver att få in en fot på arbetsmarknaden . 

Tröttsamt för mig . 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards