Direktlänk till inlägg 19 december 2014

TANKAR INFÖR JULEN

Av judi - 19 december 2014 09:40

Tankar före Julen 

Du heliga natt  

Du helga natt som vi firar för Jesus Kristus födelse 

kanske vi glömde detta när vi köpte den sista julklappen 

en IPhone med senaste appen   

Juldikten brukar rimmar med snön gnistrar och glimmar och skänker frid på jorden 

samtidigt som vi slaskar runt i regnet för att fixa den sista lilla detaljen till 

maten på helgens  julbord  

stjärnorna i himmelen gnistrar och leder blicken fjärran till Betlehem  

själv blir jag förblindad av allt reklam med julpynt från November före alla Helgons Helg   till Jul och Efter detta även på rean

Barnens ögon glittrar  förväntansfulla i väntan på tomten  

som inte finns men som vi vill att barnen skall tro kanske är det vi vuxna som vill tro på något annat än den trista verkligheten som vi lever i den vuxna barnet som aldrig fick vara barn  

Själv har jag inte önskat något i julklapp jo förresten samma som förra året Tomten om du finns ge mig min kropp tillbaka den med friska ben och friska armar som gjorde allt det jag inte kan längre idag  

I hemmen brinner ljusen och vi tänder en cigg i ruset Ha vi missat vad Julen stod för  

Du heliga natt du Helga natt  Helga Natt: o helga natt o helga stund för världen, då gudamänniskan till jorden steg ned!, för att försona världens brott och synder  

Ibland smyger tanken in vad jag måste ha syndat för att jag är sjuk i ALS

En dålig dag en dålig tanke -så är det förståss inte

Utan Gud giv mig kraft att överleva även denna jul giv mig kraft fortsätta detta liv som är mig givet  Med ALS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards