Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

SKAM DEN SOM GER SIG

Av judi - 11 oktober 2013 06:30

Skam den som ger sig jag har tidigare skrivit om tillfället när jag fick sitta i en kall färdtjänst bil på Vänerparkens parkering och frysa  fötterna av mig ,så att det gjorde ont


Jag ringde och begärde ekonomisk skadestånd och vet ni vad det var värt 100 kr.

Smärtor i fötterna är värda 100kr i form av en check till ICA  för att jag satt fast surrad i  en kall bil på parkeringen och frös och kramperna jag hade hela natten som en följd av att jag frös .

  

100 kr i skadestånd fick jag från Väst trafik och ett brev om ursäkt. Det är det tredje brevet om  ursäkter som jag fått från västtrafik och det säger en hel del om deras sätt att hantera Färdtjänst frågor


Ett brev om ursäkt men ingen åtgärd jag har fortfarande inte fått  svar på ifall man kan som Färdtjänst användare lämna en synpunkt så som andra människor via nätet eller skall man särbehandlas och fortsätta att ringa när man har synpunkter


Jag vet heller inte ifall man har hittat dom rätta koordinaterna för min adress? 

Inget är som väntans tider jag har väntat i 1 år och 4 månader på att man skall fixa de rätta koordinaterna så att bilen kommer till min adress och inte till skolans parkering . 

 
 
Ingen bild

ida

11 oktober 2013 19:14

Uppdrag granskning kanske vore ett alternativ

judi

11 oktober 2013 23:30

Ja man undrar hur de sköter sitt uppdrag en bekant åkte med en taxi som körde för fort och åkte dit för fortkörning han blev avstängd för den dagen och hon fick blomstercheckar

 
Ingen bild

Anna Balazsi

16 oktober 2013 09:29

Synd att det ska strula så, det tar onödig kraft. Själv ringer jag numera alltid direkt till Taxi kurir och det har hittills fungerat bra. Kommer i tid, sms:ar eller ringer när de är framme. En del har svårt att hitta till oss då vi bor på en liten enskild väg men jag ska ringa till stadsdelen och be att de skyltar bättre.

Det som är bra att ringa direkt till bolaget istället för via färdtjänsten är att jag upplever att de är mer service minded. Och om de inte sköter sig finns det flera bolag att anlita här i Stockholm.
kram

judi

16 oktober 2013 18:54

ok betalar du taxin själv eller kan du åka färdtjänst/sjukresa med det subventionerade priset Eller hur ser det ut vi måste beställa via en speciell telefontjänst där dom som tar emot beställningen inte finns i Sverige utan i Moldavien och i ett afrikanskt land DET BORDE vara enhetligt i landet och att vi med rullstol kunde själv beställa via nätet utan mellan händer

 
Ingen bild

Anna Balazsi

21 oktober 2013 13:11

Jag åker för det subventionerade priset, bolaget har avtal med färdtjänst. Så både färdtjänst och sjukresa fungerar. Ringer som sagt aldrig via färdtjänst längre då jag inte tycker att de har ett bra bemötande alla gånger. Håller med om att detta skulle fungera på samma sätt i hela landet.

judi

21 oktober 2013 18:48

Låter bra det är knöligt som vi har det i vår landsända

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards