Direktlänk till inlägg 12 februari 2013

RESPLANER

Av judi - 12 februari 2013 06:30

Sitter här i resplaner och hittade ett riktigt bra ställe i Turkiet betalt och bokat och klart men när jag skriver ut biljetten så ser jag att det står i biljetten att dom inte är skyldiga att ta med rullstolen ifall det inte får plats i transfer bussen som sagt var personen som jag bokade med visste att jag behövde ledsagning på flygplatsen varför sa hon inget om att det inte var säkert att jag kunde få med mig min transport rulle ? 

 

Jag ringde till resebolaget som jag bokat resan med och frågade vilka andra alternativ som fanns med transfer och då uppgav man att det går ju att boka taxi men en resa skulle gå på minst tusen kronor eller kanske 1500 från flygplatsen till hotellet ? 

Känner mig så motarbetad att det alltid skall krångla tänk så lätt när man var frisk boka på nätet och betala klart fix och färdigt . 

Enligt kvinnan på rese bolaget så hade hon aldrig varit med om att man inte fått plats med golfbagar eller barnvagnar eller rullstolar men risk finns att man inte får det Detta var jag inte informerad om innan jag bokade och betalade biljetterna utan detta stod när jag skrev ut biljetten när jag betalt  

känner mig bara så USCH::::

Allt blir så krångligt för att säkerställa allt så måste jag ringa och kolla upp saker och ting så att det verkligen fungerar för om inte rullen går med i transiten mina xtra ben jag då kan inte jag åka heller i transiten ?

Då blir ju jag kvar på flygplatsen

 
 
Ingen bild

Ingela

12 februari 2013 20:53

Man häpnar! Rullstolen är ju dina ben, att de inte tar ansvar för att dina ben får komma med! Andras ben får ju åka med...

judi

12 februari 2013 21:04

Ja så ser det ut golfbagar och barnvagnar och ev rullstolar räknas som xtra bagage och det är inte säkert att man får ta med dessa i transfer bussen och då ställde jag frågan ifall någon har 5 resväskor nekar ni någon att ta dessa med sig ? svar Nej eller om jag har rullstolen i en resväska får jag då ta med mig den? Damen eller tjejen på Vingresor visste inte vad hon skulle säga .hon svara bara det har aldrig hänt att någon inte fick med sig sin rullstol och hon har heller aldrig varit med om att någon har haft den i en resväska men enligt mig så borde det gå att montera ner den i en resväska och då kan dom inget säga eller?

 
Ingen bild

Ingela

13 februari 2013 00:00

Smart :-) Det gäller att försöka ta sig runt regelverket, i alla fall regler av denna sort! Lycka till, hoppas du får en jättefin resa, fjärran från mer byråkrati och krångel

judi

13 februari 2013 09:21

Tack jag hoppas oxå att det blir en bra resa trots krångel

 
Ingen bild

ida

13 februari 2013 09:07

Jag beundrar din uthållighet. Jag skulle ha gett upp. Men dåligt är det att inte alla resenärer behandlas lika.

judi

13 februari 2013 09:21

Ja vad skall man säga när det blir sånt krångel för att jag råkar ha med mig ett par xtra ben jag sa det att så sätter jag den i en resväska för det har ni inga regler på hur många resväskor man får ha med sig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards