Direktlänk till inlägg 12 oktober 2012

ATT HANDLA

Av judi - 12 oktober 2012 05:30

När jag var och handlade med min assistent i Söndags så gjorde vi som vanligt så som vi  brukar göra, att hon tog mina väskor och började packa varorna samtidigt som jag stod kvar vid kassan för att betala  

 

Nu hör det till saken att minna händer fungerar dåligt och det tog lite tid med att få ner kortet och kvittot i portmonnän och ner 

i handväskan ,vilket jag inte blev färdig med före nästa person fick sina varor inslagna i kassan och hennes varor började rulla ut på bandet så knuffade "Damen " till  mig med köpvagnen för att få mig ur vägen för henne  

 

Jag vände mig om och sa till henne att hon "inte fick knuffa mig för att då kan jag ramla "och jag har dålig balans  

 

Men detta hörde inte "Damen" utan hon knuffade till mig en gång till med sin kundvagn och jag hörde hur ilsket hon frustade när jag inte vid andra knuffen heller flyttade på mig  

 

Utan dessvärre fick jag hålla i mig för att inte ramla i backen  

 

Hon såg riktigt arg ut när hon släppte sin kärra och sprang runt mig och skrek "mina varor blir klämda på rullbandet" 

 

Denna gången gick det bra , jag ramlade inte  

 

Jag får tydligen ändra mina strategier vid kassan , för att inte bli nermejad av ilskna unga kvinnor som har bråttom i kassan  

 

Själv tycker jag att damen i kassan kunde väntat med den andra damens varor det brukar de som är proffs i kassan göra för att underlätta, 

inte hade hon behövt vara så snabb med att ta hennes varor för det är ett dilemma när man har handlat mycket så kläms varorna sönder på rullbandet  

 

Men å andra sidan när det så sker att varor går sönder på bandet ,så har jag alltid  fått nya varor  

Vilket man inte kan säga om mig ifall jag går sönder så är det inte lika lätt att laga  

Varför denna brådska ,unga "Damen " ? 

 

För det stod väl ingen ko på isen eller ? 

  hittat bilden på nätet

 
 
Ingen bild

ida

13 oktober 2012 11:11

Har varit med om samma sak fast oftast då personer över 70 år som ställer sig mitt framför kassörskan när jag skall betala. Jag får stå på sidan och försöka snirkla in handen på kortläsaren. När jag är klar med det börjar dom prata med kassörskan som om jag inte fanns. Kundvagn i knävecken är inte ovanligt heller. Konstigt nog är det mest äldre och aldrig tonåringar.Men de anser väl att man är så anstötlig att dom inte vågar komma i närheten. Gamla/äldre är inte "coolt" i deras värld. Hur som helst så har det ingen inverkan på dessa stressade pensionärer att man säger till; dom blir bara arga. Kassörskor överlag är tålmodiga och trevliga människor men på Rusta i Bollnäs finns det en flicka som visar sitt oreserverade förakt för människor som inte är nog snabba eller fumlar med kontokortet."Men vad gör du nu då (dumskalle fattas bara)" undslapp henne när jag knappade in fel kod. Vad hon gör inom ett serviceyrke är en gåta. Annars tycker jag kassörskor skulle ha bättre betalt och en uppmuntran / månad för fy vilket stressigt jobb dom har. Vill inte byta med dem.

judi

13 oktober 2012 17:31

Ja de flesta kassörskor är väldigt proffsiga ser till att hjälpa mig "ur vägen " med både kort och varor på ett smidigt sätt eller prata och ta hand om kunden efter mig med hennes varor så att de inte blir klämda men denna tjejen hon satt bara och stirra på mig medans kunden efter blev jätte stressad så det blev lite stirrigt i kön men jag fattar inte varför hon hade så bråttom ? och helt rätt det är aldrig tonåringar nu har jag bara blivit utsatt en gång av en ung dam Hoppas du inte får fler missöden med dina kassörskor jag har lärt in en ny taktik så att det skall fungera snabbare för mig i kön ligga steget före med kortet

 
skrivmoster

skrivmoster

13 oktober 2012 11:44

Oj vilken brådska! SÅ bråttom har man väl inte vare sig som kassörska eller kund, att man inte kan vänta ett ögonblick på den som har vissa svårigheter. Jag tycker närmast att det var oförskämt, att inte ta hänsyn. Och knuffa någon ... det var illa!
För mig låter det väldigt hänsynslöst!

Tack för titten i min blogg!
Ha en riktigt bra helg!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

judi

13 oktober 2012 17:18

alltid kul när du kikar in ja det var oförskämt att knuffas med kundvagnen denna gången gick det ju bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards