Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

VANMAKT och BEROENDE

Av judi - 17 februari 2011 08:58

  

I Tisdags var jag hos min arbeterapi och skulle äntligen få hjälp med mina händer för ca 5 månader sedan bad jag om att få komma med i en hand träningsgrupp Händer tränas inte av sjukgymnaster det är arbetsterapins sak .Då ifrågasattes detta behöver du det ?Arbetet får du göra själv VAD är det som hindrar dig att träna dina händer hemma själv ? Jag Påpekade att ni har annons om hand träningsgrupper  Jaaa, säger hon då men vi har inte hur mycket resurser som helst ,det är bara till reumatiker

Efter tjat OM HJÄLP från min sida och remiss från MIN DISTRIKLÄKARE det gäller att ligga i så efter 5 månader äntligen kompromissar vi Med den påföljden att hon skulle beställa en lera som jag kunde träna med hemma äntligen efter 5 månader nu är den här Försökte att säga det här med motivation och gruppdynamik Men det gick inte hem NÄÄÄ vi har inga andra än reumatiker det finns ingen efterfrågan Nu hör det till saken att jag är sjuksköterska och jag vet att det finns efterfrågan själv är jag ett levande bevis på efterfrågan

Men ibland orkar jag inte slåss för min rätt Det blev en kompromiss Med att jag fick en bit lera med mig hem som jag trycker och klämmer på efter ett visst schema som JAG själv har ordnat NI skall veta att KUNSKAPEN om min sjukdom är NOLL hos Alla berörda SOM jag behöver HJÄLP i från Jag får samtidigt utbilda Henne såväl som min SJUKGYMNAST i vad som är BÄST FÖR MIG Jäkla TUR att jag Har kunskaper själv 

Känner ibland sån vanmakt över all okunskap som finns när det gäller Motorneuronsjukdom RENA 1800 talet

Totalt outvecklat vi räddar liv och är nästan världsbäst i diabetes DET vet jag eftersom jag själv har arbetat som Diabetessköterska men när det kommer till MOTRONEURONSJUKOM Ja då är vi nästan i stryklass i världen Enligt statistik som finns att läsa mer på NHR.sidor

Att lyssna på mig är inget som min Arbetteurapet är bra på Hon undrar ifall jag kan gå i trappor Ja svara jag JOO säger hon du har ju BADKARET på andra våningen Ja säger jag Jag älskar att BADA Jo säger min ARBT.Jag skall efterfråga om du kan få en dusch istället MEN JAG VILL INTE HA EN DUSCH 

Nänä DET är inte säkert att du får en DUSCH installerad 

JAG VILL INTE HA DUSCH JAG ÄLSKAR ATT BADA

 

Hon lyssnar inte ?hjälp!! vad har jag hamnat i hon lyssnar inte på vad jag säger     

 
 
Spanaren

Spanaren

18 februari 2011 09:05

Men var bor du någonstans? Ulla Lindkvist förde väl ut massor av information om denna sjukdom till oss alla. Var var dessa människor?!?! Sen så fanns det ett tv-program om att "Himlen kan vänta". Vem har undgått allt detta?!?! Ett tips skriv ut en lunta med fakta som du alltid har med dig om du orkar! Finns det möjlighet med att öppna ett badkars frontsida så bör du ha det! Stå på dig om du orkar! Massor av kärleksfull energi till dig/ kram

Ps Min svåger fick så mycket hjälp och då var han betydligt äldre än du

http://spanaren55.bloggplatsen.se

judi

18 februari 2011 13:40

Om Man ansöker om bostads anpassning så är det kommunen som beslutar enligt Min arbetsteurapet är det färdiga DUSCHkabiner som ställs in pågrund av ekonomi samt att våtrumsarbete är kost bart

 
Spanaren

Spanaren

18 februari 2011 15:16

Jag själv fick en bra stol som jag kan använda vid olika bestyr. Ett fotstöd. En speciell ryggdyna att ha på stol och ev. i bil. Ett höj- och nedsänkt bord för att stå eller sitta när jag läser. En inbyggd ugn och en spishäll. Men det var några år sedan och då fanns det nog mera pengar. Mest troligt är det Fibromyalgi som jag har och får aldrig mera stressa. Bagateller i jämförelse med dig! Stå på dig och önska allt det du kan få /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

judi

18 februari 2011 17:26

Tack för visat intresse .Jag är med i NHR =En förening för Neurologiskt handikappade om det skulle strula för mycket med Kommunen Då kan jag vända mig till Jurister i Föreningen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards