Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

SANDHAVET

Av judi - 6 augusti 2011 06:45

Vad är meningen med livet ?


NU när  jag fått min  diagnos ALS så undrar jag


Vad är meningen med livet ? när livet  tas ifrån mig sakta men säker försvinner mina krafter.


Tänk er följande tanke att ni sitter vid en sand strand det är sommar och solen skiner , och ni får för er att försöka hålla kvar sanden i era händer


Sittande hukande på stranden känner du hur det blåser upp och att

det blir svårare och svårare att skydda sig mot vinden ,


I ett krampaktigt försök att skydda dig mot blåsten så sluter du händerna kupar dom kring sanden som du håller i dina händer men  trots dina ansträngningar

känner du  hur sanden  sakta men säkert sipprar ut  rinner mellan fingrarna för att till sist bli ett med sandhavet


I dessa stunder som numera har blivit vardags mat för mig att krampaktigt hålla kvar livets sand  


Undrar jag vad är meningen med livet ?

 

utav jord är du kommen

jord skall du åter vara

 
 
Spanaren

Spanaren

10 augusti 2011 13:18

Det är alltid en mening med livet än hur svårt det än är ;.)
Det du förmedlar genom dina faktaruror plus dina egna upplevelser till oss alla andra ... har väl en mening eller hur ;.)
Jag är impad över din personlighet och du ger mig och alla andra saker att tänka på ... tack :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

judi

10 augusti 2011 16:01

Tack för denna uppmuntran
det värmer i hjärtat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards