Alla inlägg under november 2018

Av judi - 11 november 2018 17:58


Demis Roussos - "Come, Waltz with Me" (tańczą Tatiana Nawka i Roman Kostomarow)

“Come, Waltz with Me”

Come walk with me and let go of the way you're going
Come talk to me and I'll tell you what's really worth knowing
Life's much too good, my friend. Don't let it end.

[Musik]

Come dance with me and I'll give you a gift worth giving
Take a chance with me and I'll show you a life that's worth living
Life's much too good, my friend. Don't let it end.

[Musik]

Come waltz with me and let go of the way you're going
Come talk to me and I'll tell you what's really worth knowing
Life's much too good, my friend. Don't let it end.

[Musik]

Come dance with me and I'll give you a gift worth giving
Take a chance with me and I'll show you a life that's worth living Life's much too good, my friend. Don't let it end.

Av judi - 10 november 2018 02:06


Spend all your time waiting for that second chance
For the break that will make it ok
There's always some reason to feel not good enough
And it's hard at the end of the day
I need some distraction oh beautiful release
Memories seep from my veins
They may be empty and weightless and maybe
I'll find some peace tonight

In the arms of an Angel fly away from here
From this dark, cold hotel room, and the endlessness that you fear
You are pulled from the wreckage of your silent reverie
You're in the arms of an Angel; may you find some comfort here

So tired of the straight line, and everywhere you turn
There's vultures and thieves at your back
The storm keeps on twisting, you keep on building the lies
That you make up for all that you lack
It don't make no difference, escaping one last time
It's easier to believe
In this sweet madness, oh this glorious sadness
That brings me to my knees

In the arms of an Angel far away from here
From this dark, cold hotel room, and the endlessness that you fear
You are pulled from the wreckage of your silent reverie
In the arms of an Angel; may you find some comfort here

You're in the arms of an Angel; may you find some comfort here

Av judi - 9 november 2018 02:09


Calum Scott, Leona Lewis - You Are The Reason (Duet Version)

Av judi - 5 november 2018 23:08

Idag har varit en helt förskräcklig dag .Morgonen började med att min assistent kom sent .Hennes bil hade lagt av igen mitt på vägen .Vilket fall som helst så ringde hon , och berättade att bilen strejkade .På eftermiddagen var jag på badet som vanligt .Man har gjort om omklädnings rummen i badhuset. Det finns 2 xtra rum för personer med funktionshinder .

 

Idag när vi kom till badet ,så var båda rummen upptagna ,eller den första var låst så jag gick till den andra längre bort där var det inte låst men upptaget .Så  jag frågade den assistenten ifall hon visste vem som var i  1;a rummet .Det har nämligen tidigare varit en assistent som duschar i det särskilda utrymmet för funktionshindrade .Denna tjejen som jag frågade sa att hon inte visste vem det var .

 

När jag går tillbaka till rum 1 så kommer det ut en ung tjej ,som ursäktade sig .Jag informerade henne om att rummet är till för funktionshindrade .Hon sa att hon måste vara tillgänglig för sin kund .

Det argumentet köper inte jag .Jag duschade och gjorde mig iordning för badet och knackade på den andra dörren för att tala med henne som duschade i rum nummer 1 , om att hon som frisk person hindrar mig från dusch och att komma i tid till mitt bad ,hon blev ordentligt sur och smällde dörren i fejset på mig ,så jag fick inte tala färdigt . 

Jag talade med receptionen efteråt och dom intygade att rummen var till för personer med funktionshinder inte deras personal och sa att hon skulle tala med personalen vid nästa gång . 

 

När vi sedan skulle hem via hissen på Borggården så gick det inte att få upp hissdörren !! 

 

Jag körde hissen upp och ner flera gånger .Men dörren gick inte öppna på nedre plan .Jag larmade personalen och voila, så fungerade hissen .Tidigare fungerade det inte när jag släppte hissknappen så åkte hissen upp en bit och dörren gick inte att öppna  .Konstigt  

Av judi - 4 november 2018 00:34

TV4-tittarnas ilska efter Jenny och Steffos ord i Nyhetsmorgon

Vi ska prata om ytterligare en trend på sociala medier. Vi har ju sett Ice Bucket challenge, Harlem shake, säger Jenny Strömstedt i programmet.

 

Sociala medieexperten Hanaw Rashid förklarar trenden. Det handlar då om bilder på rika barn som ramlar ur lyxiga fordon, som en bil, ett privatjet eller en båt, med sina lyxprylar omkring sig.

– Det där när man ska få en ishink i huvudet tycker jag var bättre än det här, säger Steffo Törnquist.

 

På Nyhetsmorgons Facebook-sida utrycker tittare sitt missnöje över att Jenny Strömstedt och Steffo Törnquists jämför den nya trenden Falling stars med Ice Bucket challenge, vars syfte var att samla in pengar till ALS-forskning.

Bästa nyhetsmorgon, att blanda in ice bucket challenge i detta var osmakligt! Jag tycker tex att Jenny och Steffo kan be om ursäkt, de får gärna göra als pepper challenge i tv och utmana varsin person och berätta skillnaden på dessa lyxbilder och utmaningar som går till forskning för dödliga sjukdomen als! Annars så diggar jag er jättemycket”, skriver en tittare som får medhåll från flera.

Håller med, att jämföra bortskämda rika ungdomars fjanterier med ice bucket challenge som hade till syfte att samla in pengar till ALS-forskningen. Det finns ju inte ens på samma planet. Nej gör nu i stället ALS pepper challenge och skänk pengar från kanalen. Ni brukar ju gilla att provsmaka olika maträtter. Så gör en insats för ALS-forskningen nu. Har själv ALS och tycker ni gjort flera bra inslag om det. Men detta var inte så bra”, skriver en till.

 

Hittat Här

https://www.hant.se/tv4-tittarnas-ilska-efter-jenny-och-steffos-ord-i-nyhetsmorgon/?fbclid=IwAR0IW2LVLy_TMOPtiBb0yj9pjo-PVG-7nRoxiSrXEicUEPYUfSZmvL243IU

 

Av judi - 3 november 2018 20:43

Någon att tala med

Många söker idag information om sin diagnos via nätet och får många olika sanningar i sitt sökande. Det man ofta saknar är att få tala med en oberoende part om sina tankar, idéer, frågor och känslor.

 

Det kan ibland vara lättare att känna stöd av någon som har kunskap genom egen erfarenhet. Många gånger handlar det bara om att ha någon att tala med, någon som tar sig tid och förstår. För att förstärka Neuros möjlighet att tillgodose medlemmarnas behov av information, råd och stöd har vi särskilda diagnosstödjare inom olika diagnosområden.

 

Hittat Här

https://neuro.se/vaart-arbete/diagnosstoed/

Av judi - 2 november 2018 20:45

Blir min assistans 35 timmar i veckan .så blir jag inspärrad i mitt hem .Den som utreder utgår från att det är bara jag som skall kläs exempelvis vis efter ett gymppa pass i badet .Med assistans är det även assistansen .Sedan kan man inte dela upp 5 timmar om dagen till hjälp med frukost lunch middag 5 toabesök dagtid efter varje moment .Eftersom man inte enligt lagen om arbetsrätten får anställa mindre tid än 3 timmar per tillfälle .? Gör man detta så finns inte assistansen längre .skrämmande att veta om ,att det faktiskt sitter en person som försöker att göra mitt liv mindre och mig mindre självständig .   

 

 

Gunilla Malmborg, enmansutredare av LSS: du har ett omöjligt uppdrag.

Direktiven till din utredning är inte bra och du har haft uppdraget att spara på oss som behöver samhällets stöd allra mest: barn och vuxna med omfattande funktionsnedsättningar och de anhöriga, människor som redan är hårt drabbade av besparingar.

 

Men var finns ditt civilkurage? Hur kan du utan att skämmas påstå att det är bättre för barn under 16 år att inte ha rätt till personlig assistans än att ha den rätten? Hur kan du tro att det blir bättre för oss som lever med assistans, antingen själva eller som anhöriga, om våra rättigheter dras ner till 15 timmar i veckan, förutom det allra mest grundläggande som mat, toalettbesök och kläderna närmast kroppen? Du borde förstå att detta som du tänker föreslå innebär slutet för personlig assistans.

 

Hittat Här

https://www.svd.se/vi-kraver-en-ny-lss-utredning/i/senaste?fbclid=IwAR3fr0x7xzU-SQVxsoK18LIolYL_XQK_qSjyuoKTcOek_m-Cvi2ME5eqx4k


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards