Direktlänk till inlägg 28 april 2018

KRONANS-FÄRDTJÄNST

Av judi - 28 april 2018 01:52

Idag var jag i Göteborg hos min Neurolog Läkarbesöket avlöpte bra som förväntat. 

Det är mer än man kan säga om sjukresan ner .Det var en dålig start från början med färdtjänsten Jag ringde upp beställningscentralen för att bilen var försenad .Då blev jag kopplad till chauffören som sa att han står på skolans parkering .

Jag hänvisade honom att köra till min hemadress och väntade ytterligare 5 minuter .Det kom ingen bil ? Jag ringde igen och han som körde sa att han inte hittade till min hemadress ,med påföljden att jag åkte med rullstolen till skolans parkering. Det första han säger till mig är att han inte bor i stan utan är från Uddevalla som en ursäkt för att han inte körde rätt. Jag frågade chaffisen ifall han inte har GPS?  

 

Den fungerade inte så bra sa han. Nu var vi redan 20 minuter sena och Jag var ju tvungen att  åka eftersom jag hade en tid att passa .Väl inne i bilen så frågade jag ifall det var kronans taxi jag åkte med Visst svara chauffören ,jag tänkte genast det här blir ingen bra resa .

Han kom ut på 45 med hjälp av sin GPS ,den fungerade alldeles utmärkt kunde jag konstatera. Han körde väldigt fort 130-140 k i timmen. Jag fick hjärtklappning så rädd har  aldrig varit när jag åkt färdtjänst .Helt plötsligt svänger han av från 45 an över Kungälvs bron och  frågar är jag på rätt väg ? 

 

Jisses tänkte jag kan han inte läsa GPS. en ? Jag instruerades honom kör över bron och tag sedan till vänster ner på E6,an så tar vi den vägen ner till Sahlgrenska istället tar han vägen ut mot Säve !! 

Nej. Nej stopp åk tillbaka till E6 an .Jag fick ledsaga honom tillbaka till E 6 an då frågade han skall vi inte köra tillbaka till rondellen där han körde fel ? 

Jag upprepade till honom jag skall till Sahlgrenska han kör E6an ut mot Liseberg och plötsligt svänger han bara av från leden , fick min assistent ta sin mobil och leda honom tillbaka till Gårda därifrån via Scandinavium och upp till Sahlgrenska Tacka vet jag nya mobiler med GPS och en assistent som kunde tala om för honom  hur han skulle köra . 

Kronans taxi -sämsta tänkbara Det var inte första gången och säkert inte sista dom har tydligen vunnit upphandlingen i VG-Region  !!

 

#kronantaxi #upphandling #VGR-Region

 
 
Ingen bild

Ida

29 april 2018 00:59

Finns det inte fler färdtjänster i ditt område.? Låter som en riktig skräckfärd. Hur gick det när du åkte hem?

judi

29 april 2018 17:24

Det gick bra att åka hem Jag har ett telefon nummer att ringa jag vet inte ifall dom på beställningscentralen kan se vilka det är som kör visst kan man bojkotta dom om man vet att det är Kronans taxi som kör

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards