Alla inlägg under december 2017

Av judi - 25 december 2017 00:00

Sissel Kyrkjebø - O Helga Natt

 



O helga natt, o helga stund för världen,
då Gudamänskan till jorden steg ned!
För att försona världens brott och synder,

för oss han dödens smärta led.
Och hoppets stråle går igenom världen,
och ljuset skimrar över land och hav.

Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet.
|: O helga natt, du frälsning åt oss gav.
O helga natt, du frälsning åt oss gav.

Ty frälsar'n krossat våra tunga bojor
Vår jord är fri, himlen öppen nu är
Uti din slav du ser en älskad broder,
och se, din ovän blir dig kär
Från himlen bragte frälsaren oss friden,
för oss han nedsteg i sin stilla grav.

Folk, fall nu neder, och hälsa glatt din frihet.
|: O helga natt, du frälsning åt oss gav.
O helga natt, du frälsning åt oss gav.
Av judi - 25 december 2017 00:00

Av judi - 24 december 2017 07:00

I afton när stjärnan blå 

blinkar på de vakande två  

Strålglans blid  

visar vägen till krubban fin 

 

Den som vår herre har sänt 

ligger i stallets ro  

omgiven av  

hedarna i advent  

 

Julefrid till jorden  

hans önskan blev känt  

Fredens furste har anlänt   

den förste av Guds hus den  

den störste på vår jord 

 

denna skatt i hjärtat vi bär  

när vi guds nåd i hjärtat  

känner 

Ja då är Jul 

vid Pennan Marjo

 

 

#Julafton

 

 

Av judi - 22 december 2017 17:35

Julen står för dörren  

känslan från barndomen 

smyger in i drömmen  

 

en vit jul med bjällerklang 

levande ljus och tomtebloss 

med granen grann i stugan 

Stilla natt och Kalle  

förstås 

I rutan hos oss 

 

Verkligheten dock föreslår 

att snön töat bort i år 

barmark visst det blev  

Snart är det vår 

 

undrar ifall tomten med säcken sin 

åker rätt när han Julafton far 

I vind  

 

Kanske en ny GPS bland sina klappar  

finns på rim

tills han bärgning får 

med hjul utan medar  

Så att han

hittar hit in. 

vid Pennan Marjo

   

   

Av judi - 17 december 2017 20:40

advent väntans tid

lucia kommer före

med ljus till vårt hus 

tredje advent ger sju dagar kvar

till Jul 

 

barnens förväntan 

syns i ögonen 

med längtan 

 

midnatt råder 

tomten är vaken

nissarna håller verkstaden 

igång 

snart är klapparna klara

till alla som snälla har kunnat vara

 

julen nalkas

står snart  vid dörren

stjärnan i det blå undrar hur vi 

 firar Guds son 

i sinom tid 

vid pennan Marjo

 

 

Av judi - 14 december 2017 20:07

 

 

 

 

 

The Lion King - Can You Feel The Love Tonight

 

Mitt i vintern ,i snön lite ljungelfeber som värmer














Av judi - 12 december 2017 13:01

Idag har snön klätt marken 

med sin vita slöja 

gnistrande, glimmande 

praktfullt sprakande 

oskyldigt vit 

 

rimfrost i skägget har herr björk 

fröken nordan mittemot niger  

säger god morgon världen 

Idag kan vi dansa isdans 

 

med rullstolar och rullatorer 

pulkor också 

full fart i backen  

Se upp annars får du sju hål i nacken 

vid pennan Marjo

 

bilden tillhör Marjo Syri får ej delas  

jag äger inte rättigheterna till denna musik eller text

http://lyricstranslate.com/en/e-type-sn%C3%B6-lyrics.html#ixzz51330R4tw

Snö

När staden snöat över och gården blivit vit
då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit
När allting snöat över och gården blivit kall
då vet du att jag drömmer
 
Då vet du att jag finns att jag finns kvar hos dig, hos dig
trots att jag alltid springer är jag där du hör mig
Om du inte kan höra, om du inte gör som jag,
så ska jag sjunga för dig precis att du hör mig.
 
När staden snöat över och gården blivit vit
då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit
När allting snöat över och gården blivit kall
då vet du att jag drömmer det som moln överallt
 
Som allt som allt som allt
som moln överallt
som allt som allt som allt som Laleh
 
Allt som allt som allt som allt
som moln överallt
som allt som allt som allt som Laleh
 
Hur länge tror du att vår längtan den kan växa här
om vi förgör allt som vi väntat på hur länge
så många saker som vår sommar den har gömt , har gömt
men hur att den ska det har jag ju inte glömt än.
 
När staden snöat över och gården blivit vit
då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit
När allting snöat över och gården blivit kall
då vet du att jag drömmer det som moln överallt.
 
Som allt som allt som allt
som moln överallt
som allt som allt som allt som Laleh.
 
Allt som allt som allt som allt
som moln överallt
som allt som allt som allt som Laleh.
 
Då vet du att jag finns att jag finns kvar hos dig, hos dig
trots att jag alltid springer är jag där du hör mig
Om du inte kan höra, om du inte gör som jag,
så ska jag sjunga för dig precis att du hör mig.
 
 
Av judi - 9 december 2017 21:05

Ytterligare uppgifter om Radicava (edaravon) och den kliniska prövningen som ledde till godkännande för behandling av amyotrofisk lateralskleros (ALS) kommer att presenteras i muntliga och posterpresentationer vid 28: e internationella symposiet om ALS / MND som öppnas i Boston på fredagen.


Mitsubishi Tanabe Pharma America tillkännagav att den ena muntliga presentationen, som lyfter fram vikten av patientvalet i kliniska prövningar och bra testdesign för att förbättra studiernas resultat och hastighet, kommer att äga rum fredagen den 8 december.


Presentationen heter "Mot mer effektiva kliniska testdesigner i ALS: Lärdomar från Edaravone Development Program."

Radicavas pivotala fas 3 kliniska studie (NCT01492686), genomförd i Japan, utvärderade effekten av behandlingen efter sex månader, med hjälp av ALS Functioning Rating Scale Revised (ALSFRS-R), ett verktyg för att mäta patienternas förmåga att utföra dagliga aktiviteter.


För att bättre kunna utvärdera förändringar i funktionella förmågor - de kliniskt och statistiskt meningsfulla - med försöksperiodens 24-veckors behandlingsperiod skrev forskare inclusionskriterier som gynnade registrering av patienter med högre funktionella förmågor men relativt snabba progressionshastigheter. "Om patienter med begränsad funktion hade kommit in i försöket, hade det varit svårt att utvärdera förändringar i funktionen, säger MT Pharma America. 

Hittat Här

https://alsnewstoday.com/2017/12/07/mitsubishi-tanabe-pharma-america-to-present-data-on-radicava-edaravone-at-alsmnd-summit-in-boston/


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards