Direktlänk till inlägg 8 december 2017

TYSNADS KULTUREN

Av judi - 8 december 2017 17:17

Denna tystnads kultur är enerverande Låtsas man att man inte fått frågan så behöver man inte svara på frågan  

Jag skickade ett mail till den nya Coop affären om hur man tänkt kring de nya självscannings stationerna och hur man tänkt med placeringen av scanningen av kvittot för att komma ur affären Detta är nog 1 månad sedan jag har fortfarande inte fått svar. 

 

Jag har tidigare alltid fått svar på mina frågor som jag haft till företagare Men sedan jag blev rullstolsburen så har inget företag svarat på frågan hur man ser på tillgängligheten för kunder. 

 Älvhögsborg som är det badhus som jag använder mest är inte anpassat fullt ut Nu skall de bli ombyggt, dessvärre ser jag inte framemot detta man har i förtid sagt skall bli man ämnar inte ändrarelaxavdelningen så att den skulle bli tillgänglig för rullstolsburna så vad det blir i slutändan vet jag inte. 

 

Vi har en flygplats i vår lilla stad som gör resor till Kroatien yes nu blir det åka av. Jag ringde till företaget för att kolla ifall dom tar El-rullstolar. Man skulle återkomma, tills idag har jag inte fått något svar  

Utifrån mina erfarenheter har jag dragit den slutsatsen att som kund är jag helt ointressant för dessa företag. 

Samma gäller hårfrisörer som jag vill boka tid till. jag blev tvungen att byta rfrisör. vilketinte är lika bra som den förra. På grund av otillgänglighet. 

 

Mina tankar går runt tanken ifall någon av dessa människor själv satt i rullstol om det skulle se likadant ut i vårt samhälle. Trappan är det äldsta hjälpmedlet i samhället. 

Personligen tror jag att ifall det skulle finnas personer med funktionshinder bland beslutsfattare så skulle det leda till att vårt samhälle såg annorlunda ut.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards