Alla inlägg under september 2017

Av judi - 3 september 2017 16:08

Samtal med Gud 

Gud förlåt att jag inte besökt din helgedom på ett tag 

Förlåt min dåliga tajming i mina världsliga förhavanden ,pengar är mammons grepp om människan ,jo jag vet .

Men pengar ger mig mat i magen och tak över huvudet just nu har jag det 

Men känner att mitt allt är hotat .

Hur det ser ut idag är inte samma om hur det ser ut imorgon 

Jag har det svårt just nu på grund av oro och ångest .Därför måste jag  koncentrera mig på just min ekonomi .

Tänk ändå Gud att pengar betyder något för oss alla oavsett om man har mycket eller lite av det,så har alla en relation till pengar .

Jag kommer snart att besöka ditt hus igen Jag ber till dig varje dag Skydda mina barn Ge mig styrka att klara ALS,en och dom svårigheter det för med sig Samt klara dom ekonomiska förutsättningar sjukdomen ger mig .

Vet i skrivandets stund inte ifall det består den nivå av ersättning jag har .Jag är beroende av andras välvilja och därför ber jag dig Gud ge mig styrka att härda ut .

Av judi - 2 september 2017 19:34


AMAZING GRACE Royal Scots Dragoon Guards - Amazing Grace - Scenes of Bonnie Scotland.

Av judi - 1 september 2017 17:59

Kommer jag att dö ekonomisk innan kroppen tar slut 

 

 




Look What You Made Me Do lyrics

 

I don't like your little games
Don't like your tilted stage
The role you made me play
Of the fool, no, I don't like you
I don't like your perfect crime
How you laugh when you lie
You said the gun was mine
Isn't cool, no, I don't like you (oh!)

[Pre-Chorus]
But I got smarter, I got harder in the nick of time
Honey, I rose up from the dead, I do it all the time
I've got a list of names and yours is in red underlined
I check it once, then I check it twice, oh!

[Chorus]
Ooh, look what you made me do
Look what you made me do
Look what you just made me do
Look what you just made me
Ooh, look what you made me do
Look what you made me do
Look what you just made me do
Look what you just made me do


[Verse 2]
I don't like your kingdom keys
They once belonged to me
You ask me for a place to sleep
Locked me out and threw a feast (what?)

[Pre-Chorus]
The world goes on, another day, another drama, drama
But not for me, not for me, all I think about is karma
And then the world moves on, but one thing's for sure
Maybe I got mine, but you'll all get yours

[Pre-Chorus]
But I got smarter, I got harder in the nick of time
Honey, I rose up from the dead, I do it all the time
I've got a list of names and yours is in red, underlined
I check it once, then I check it twice, oh!

[Chorus]
Ooh, look what you made me do
Look what you made me do
Look what you just made me do
Look what you just made me
Ooh, look what you made me do
Look what you made me do
Look what you just made me do
Look what you just made me do

[Bridge]
I don't trust nobody and nobody trusts me
I'll be the actress starring in your bad dreams
I don't trust nobody and nobody trusts me
I'll be the actress starring in your bad dreams
I don't trust nobody and nobody trusts me
I'll be the actress starring in your bad dreams
I don't trust nobody and nobody trusts me
I'll be the actress starring in your bad dreams
(Look what you made me do)
(Look what you made me do)
"I'm sorry, the old Taylor can't come to the phone right now."
"Why?"
"Oh 'cause she's dead!" (ohh!)

[Chorus]
Ooh, look what you made me do
Look what you made me do
Look what you just made me do
Look what you just made me
Ooh, look what you made me do
Look what you made me do
Look what you just made me do
Look what you just made me do

Av judi - 1 september 2017 01:20

Öppet brev till min arbetsgivare Västra Götalands Läns Landsting 

 

Det är länge sedan jag har skrivit om mitt liv. Det händer intressanta saker just nu, här kommer lite uppdatering.
Min arbetsgivare har plötsligt upptäckt att jag finns till....

Jag har fått en ny primärvårds chef. Han har som jag har förstått givit ett uppdrag till en HR konsult, att kontakta mig. (okänd person för mig) Jag antar att hon inte kommit på detta själv.

Jag fick ett mail med frågan varför jag inte har Sjukersättning? Eftersom jag varit sjukskriven i så många år??Borde inte jag ha sjukersättning? Vad svarar man på det?

Man undrar också varför inga avstämningsmöten har gjorts?Hur skall jag veta det, Vad svarar man på en sådan fråga? Varför har arbetsgivaren inte kallat mig till avstämningsmöten?Varför har inte arbetsgivaren tagit sitt ansvar tidigare? Vad skall jag svara på det?

Jag kallade själv till det första och enda avstämningsmötet som hållits, efter 6 månaders sjukskrivning. Arbetsgivaren hade inget att erbjuda då. Diagnosen som jag har idag ALS hade jag inte vid den tidpunkten.

Nu har jag överlevt den förväntade livstiden med ALS
Jag är inte bättre i min ALS, utan sämre. Men uppenbarligen har man i VG-Region en annan syn på min sjukdom idag.Spännande kanske jag får ett nytt arbete.!!

Frågan om sjukersättningar är inte arbetsgivarens bord, enligt F-kassan äger dom frågan. Ändå vill arbetsgivaren göra anspråk på frågan? Intressant ...men förvirrande ...inget nytt arbete kanske !!

Arbetsgivaren har aldrig erbjudit mig något tidigare. Förutom nu Sjukersättning -vilket endast F-kassan kan besluta .Så detta gör mig nervös och orolig. Vill man kanske pensionera mig? Kostar jag för mycket även här? Tänker man från VG-Region att säga upp mig? Vad är tanken efter alla år?

Jag har en dålig känsla inför detta .ALS –har kommandot över min kropp F-kassan och VG-Region om min ekonomi. Själv har jag rätten till det fria ordet. Vilket jag nyttjar här.
En ärlig fråga till nuvarande chef och före detta arbetskamrat /tidigare chef. Vad tror ni kommer att hända? Säg inte att jag är stark nog att klara ALS + ekonomisk osäkerhet. För det gör jag inte.
Ett konkret svar

Tack på förhand Marjo

#ALS  #VGREGION

 

 

 


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards