Direktlänk till inlägg 6 augusti 2017

SKA VI PLOCKA KÖRSBÄR

Av judi - 6 augusti 2017 11:16

Att plocka körsbär i grannens trädgård 

är som att stjäla kyssar av sin brors

fru 

Det ger livet en smak av sötma  

fyller magen med

välbehag 

 dock i samvetet tanken mal 

sönder druvorna  

till bitter eftersmak 

Att tro  detta är livets

vatten 

är ett liv utan samvetskval  

Om du med dig själv kommer

till rätta  

i detta hjärtats val 

glöm då inte  denna sanning 

Att två är ett par där den

tredje  

ensam blir kvar   

Om avståndet dig ej avskräcker 

räkna då inte åren utan dagarna  

tills du din kärlek i famnen

har  

Se varje kyss innan dess som

ett  

tillfälle av sorglöst välbehag  

för  att dämpa passionens

eld 

måste man branden

släcka   

Så att den dig inte bränner 

och du i askan står kvar 

För den som sitt hjärta

känner  

Blir mötet med själsfränden 

Kärlek vid första

ögonkastet 

där solens strålar möter månens glans 

I morgon stjärnans ljus 

står körsbärsträdet kvar oplockat 

ännu

Vid Pennan Marjo

 



 

 

 Ann-Christine Bärnsten - Ska vi plocka körsbär i min trädgård?

 Ska vi plocka körsbär i min trädgård
Du och jag, wow wow wow
Plocka allt du törs där i min trädgård
Ta vad du vill ha
Vi kan plocka alla träden kala
Ge och ta, wow wow wow
Men för varje bär får du betala
Det som jag vill ha

Där är gräset skönt och grönt och rart
Och doftar sommardrömmar
Där så kan vi ha det underbart
Bara du och jag

Ska vi plocka körsbär i min trädgård
Jag åt dig och du åt mig
Inget syns och hörs där i min trädgård
Kan jag lova dig

I min trädgård blommar paradiset
Varje dag wow wow wow
Vad som sen för dig kan vara priset
Det bestämmer jag

 

Vi kan klättra allra högst i trät
Och skuffa undan stegen
Sitta där med varsin korg i knät
Bara du och jag

Ska vi plocka körsbär i min trädgård
Som jag sa, wow wow wow
Du kan bli den förste i min trädgård
Om du säger ja
Sen när himlens alla sköna stjärnor
Fått igång, kvällens sång
Kan vi sjunga med och knäppa kärnor
Hela natten lång

Höga häckar växer för vår skull
Och skymmer kärsbärsträdet
Där så kan du plocka famnen full
Jag ska hjälpa dig

Ska vi plocka körsbär i min trädgård
Du och jag, wow wow wow
Plocka allt du törs där i min trädgård
Ta vad du vill ha
Ta vad du vill ha



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards