Alla inlägg under december 2016

Av judi - 9 december 2016 13:02

ÄT SÅ LÄNGE DU KAN .IGÅR DAGENS JULBORD AVLÖPTE 

BRA MYCKET MAT OCH BRA MAT PÅ SWANIA I TROLLHÄTTAN .

I KVÄLL BÄR DET AV TILL FOLKETSHUS I TROLLHÄTTAN MED JULSHOW OCH JULBORD .DET ÄR TUR ATT  JAG FORTFARANDE KAN ÄTA.DET GÄLLER  ATT  LÄGGA PÅ SIG FÖR ATT DEN DAGEN JAG FÅR PEG. VET JAG INTE IFALL JAG HAR HJÄLP MED MATEN EFTERSOM SONDMATNING FÅR MAN INTE RÄKNA SOM EN HJÄLP VID MATSITUATIONER. DÄR BLIR ASSISTANS EJ  BEVILJAD.!.


JAG ÄR OROLIG FÖR MIN FRAMTID SOM NI KAN LÄSA .JAG HAR INTE PEG.IDAG


MEN HUR BLIR DET IFALL ALS.en FÅR SOM DEN VILL FÅR JAG DEN HJÄLP SOM JAG BEHÖVER? ELLER ÄR DET RENT AV EN F-KASSE TANT SOM LÄSER MIN BLOGG OCH TYCKER ATT JAG LEVER FÖR BRA.? F-KASSAN ÄR SKRÄCK'KASSAN IDAG.TUR ATT JAG ÄR ÖVERVIKTIG DÅ FINS DET HULL ATT TA AV VID EVENTUELL PEG.SÅ JAG SLIPPER ATT SVÄLTA JAG HADE TÄNKT ATT GÅ NER I VIKT  FÖR MIN DIABETES SKULL MEN VET EJ HUR JAG NU SKALL TÄNKA .TOTAL FÖRVIRRING RÅDER?


Av judi - 8 december 2016 09:56

Jag ansökte rehab klimatvård, men det blev inte beviljat.

Med argumentet att Vintersol inte tar emot mig vilket dom 

Inte gjorde för 3 år sedan.Till saken hör att det var en sjuksköterska som ringde upp mig och meddelade detta på telefon .Detta besked blev jag inte glad över,utöver detta tillade hon att träning inte hjälper på min diagnos 

Men sa  sköterskan ,vi har bestämt att du får åka till 

Valjeviken  ( då tänkte jag det är väl ingen ide det hjälper ju 

Inte) Men visst jag är inte otacksam men argumenten är dåliga.Jag sa högt till henne att det hade varit bättre  jag hade bott i ett annat landsting,då svara hon  det har du rätt i.


.

Av judi - 8 december 2016 07:00



 JULBORD I KVÄLL MED ASSISTENTERNA PÅ SWANIA I

TROLLHÄTTAN 


   


Av judi - 7 december 2016 19:40

LIVET ELLER DÖDEN

NEJ EN HARRY POTTER

Av judi - 7 december 2016 12:42

Att leva med ALS är för vissa en dödsdom och för andra 

djävulens sjukdom ,alla vet vi att den inte går att bota.Där och då ropar många på aktiv döds hjälp.Jag som mår bra och kan leva med kronisk sjukdom blir rädd för dessa krafter i samhället som driver på för aktiv dödshjälp.Jag vill ha aktiv LIVSHJÄLP .Rätten att få leva på mina villkor,Vilket jag just nu kan med den assistans jag har .Rädslan växer det är fler som blir utan assistans idag som behöver hjälp .Vart är samhället på väg är nästa steg Aktiv döds hjälp?

Av judi - 6 december 2016 19:20

Just nu i skrivandets  stund har jag data haveri 

Och att översätta med mobilen och klistra in stycken är komplicerat när jag har lärt mig tekniken att  först lägga det i min mailaddress och sedan klistra in det här ta tid 😣

Av judi - 5 december 2016 06:30

 


"Angels"
Robbie Williams - Angels              


I sit and wait
Does an angel contemplate my fate
And do they know
The places where we go
When we're grey and old
'cos I have been told
That salvation lets their wings unfold
So when I'm lying in my bed
Thoughts running through my head
And I feel that love is dead
I'm loving angels instead

[Chorus]

And through it all she offers me protection
A lot of love and affection
Whether I'm right or wrong
And down the waterfall

Wherever it may take me
I know that life won't break me
When I come to call she won't forsake me
I'm loving angels instead

When I'm feeling weak
And my pain walks down a one way street
I look above
And I know I'll always be blessed with love
And as the feeling grows
She breathes flesh to my bones
And when love is dead
I'm loving angels instead

[Chorus]

And through it all she offers me protection
A lot of love and affection
Whether I'm right or wrong
And down the waterfall
Wherever it may take me
I know that life won't break me
When I come to call she won't forsake me
I'm loving angels instead

[Repeat Chorus]
 

LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards