Direktlänk till inlägg 23 november 2013

ENERGI TJUVARNA

Av judi - 23 november 2013 06:30

Jag har varit hos min Neurolog i Onsdags Han hade fått min rapport från valjeviken 

från den rehabilitering jag varit på och vilken positiv effekt det haft på min hälsa  

Det är en lustig värld jag lever i .


När jag var i Valjeviken på rehabilitering så  

kände jag mig som en drottning allt var perfekt träningen maten och personalen  

för att inte tala om vädret 

" Vi hade tur med vädret", och nu tillbaka till verkligheten med rehabiliteringen på hemmaplan  som inte vill ta emot mig  

Jag får inte träna i primärvårdens rehab för att man anser sig inte kunna  erbjuda mig mer jag är självständig i min träning man hävdar också att man på grund av ekonomiska skäl inte kan ta emot mig för att man i min hemstad har begränsade resurser och så många kroniska sjuka människor att det på grund av ekonomiska skäl inte är möjligt att ha mig kvar utan man på sin enhet måste ha möjlighet att erbjuda andra människor också rehabilitering . 

Dessa två yttranden fick jag uppläst i Onsdags 

den ena att vilken bra nytta det var med träning för min del och att man tyckte att jag skulle fortsätta med detta  

Den andra att man inte kan erbjuda mig rehabilitering med sjukgymnast i min vardag 

Det sliter alltid på en människa att vara sjuk men att också samtidigt ha en ett system som arbetar emot mig är tungt  

Jag blir nedstämd och har mindre energi till att bekämpa min ALS  

på grund av alla energi tjuvar som finns i systemet som sätter krokben för mig som sjuk  

Tanter i kommunen som tycker att jag är dyr för kommunen och anser sig fatta beslut för kommunens bästa och detta med kommunens bästa innefattar tydligen inte mig  och Chefen för När hälsans rehab som undrar ifall jag har förstått att det är skattebetalarnas pengar det handlar om ? Jag ber om att få fortsätta att träna med sjukgymnast  

Är det för mycket begärt 

 

 
 
Ingen bild

Eva Ungerfält

23 november 2013 08:45

Jag blir upprörd o förbannad.Klart du skall få hjälp med ALLT du behöver för att må så bra som det bara går.Jag betalar gärna mer skatt,om det går till sjuka,gamla o barn.Kram

judi

23 november 2013 09:34

Tack för uppmuntran hjälper inte i min kommun
men tack ändå

 
Ingen bild

ida

23 november 2013 19:14

Jag begriper ingenting. Hur kan man vägra behandla en sjuk människa????? Spelar roll vem som skall betala men jag anser det är brott mot mänskliga rättigheter. Vem kan man anmäla kommunen till? Europadomstolen???

judi

23 november 2013 19:35

Jag vet inte jag orkar inte jag kan inte lägga krut på detta grejen är den att jag får använda deras lokaler för 200kr i månaden men jag får ingen sjukgymnast för att dom har inte tid, och all rehab träning är tidsbegränsad för alla inga undantag här inte även ifall man skulle ha begränsad tid kvar på grund av diagnos och ifall man inte kan träna på alla gym på grund av tillgänglighets brist Jantelagen sedan hävdar man också att uppdraget från VG Regionen är att man måste göra alla sjuka själv ständiga och icke vård beroende

 
Ingen bild

ida

24 november 2013 03:47

Men finns det ingen vettig människa som ser vilken diagnos du har??? Hur då självständig och icke vårdberoende? Är det det här som kallas för moment 22.

judi

24 november 2013 19:10

ja jag vet inte men trött det blir jag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards