Direktlänk till inlägg 25 september 2013

RENOVERINGEN

Av judi - 25 september 2013 06:30

Nu har det dragit igång ordentligt med arbetet av anpassningen angående duschen igår åkte hela inredningen i tvättstugan ut och till snickarnas förvåning var det ett stort hål under torkskåpet som hade täckts med frigolit så den gjutna plattan i tvättstugan var inte hel  

Hålet var förmodligen något som man gjort för att man skall komma åt rören till elementen .Detta Hål i golvet  ställde till det hela och jag fick tänka om hur jag skall ha inredningen i duschutrymmet 

Allt var tvunget att placeras om i rummet .


Med alla kloka huvuden ihop så löste det sig till sist. med de elementära, toa stol ,handfat och själva duschplatsen, nu  kvarstår att fundera ut vart hyllorna skall placeras ,med förbehållet att  jag i framtiden skall eventuellt ha liftar i taket när jag inte längre kan gå själv ,blir mera hjälp behövande …....... 

Arbetet kommer att dra ut på tiden från det tänkta  på grund av detta extra hål och för att bottenplattan är så tjock att den som bilar skall orka utföra detta arbeta att ta sig genom cementen , för att komma ner till rören . 

Jag hoppas att allt blir klart innan nästa gäng med hantverkare kommer hit, Jag skall nämligen få bytt alla mina fönster , detta via bostads föreningen  

Så, just nu är det är många saker på gång samtidigt  Jag fick installerat tvättmaskinen som tidigare stod i tvättstugan uppe i badrummet på andra plan där den fick en ny plats . 

Vilket blev bra Jag kastade ut den gamla garderoben som stod i hörnet i badrummet och skräpade 

 Det kommer att bli ett äventyr och hitta en nytt hög skåp till badrummet uppe på andra plan  och hyllor eller bara skåp?  

Jag har inte bestämt mig ännu man kan alltid önska sig och så kan man titta i plånboken vilket alltid avgör vad det blir .  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards