Direktlänk till inlägg 24 december 2011

GOD JUL

Av judi - 24 december 2011 06:45

JULNATT

Ensam jag lyssnar till julnattens stillhet

ordlös är hjärtats språk

stjärnornas glans klär natten

snön ligger som en slöja över marken

och bär upp julnattens skrud

ack, om jag vore lika ren som dess vita färg

granens glitter glimmar i skymningen

julnattens stilla frid berör mitt inre

så som jag vore en del av universum

Längtansfullt öppnar jag mina sinnen

och när evigheten speglar sig i mitt hjärta

och mitt sinne lyser klart

Ja då är det jul och guds nåd lever åter

Vid pennan

Marjo


klicka på länken så får du ditt julkort god jul från mig till dig som läser min sida


http://ak.imgag.com/imgag/product/preview/flash/bws8Shell_fps24.swf?ihost=http://ak.imgag.com/imgag&brandldrPath=/product/full/el/&cardNum=/product/full/ap/3166187/graphic1



Helga Natt med Tommy körberg


O Helga natt
O Helga stund för världen
Då gudamänskan till jorden steg ned
För att försona världens brott och synder
För oss Han dödens smärta led
Och hoppets stråle går igenom världen
Och ljuset skimrar över land och hav
Folk fall nu neder, och hälsa glatt din frihet
O Helga natt
Du frälsning åt oss gav
O Helga natt
Du frälsning åt oss gav
Ty Frälsarn krossat våra tunga bojor
Vår jord är fri, himlen öppen är
Uti din slav du ser en älskad broder
Och se, din ovän ska bli dig kär
Från himlen bragte Frälsaren oss friden
För oss han nedsteg i sin stilla grav
Folk fall nu neder, och hälsa glatt din frihet
O Helga natt
Du frälsning åt oss gav
O Helga natt
Du frälsning åt oss gav


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards