Direktlänk till inlägg 24 november 2011

NÄR DRÖMMAR FÅR ETT ANNAT INNEHÅLL

Av judi - 24 november 2011 06:45

En kväll så satt en av mina tjejer ner och pratade om sina framtids visioner

vet du Mamma jag känner en tjej som är 20 år och som bor hemma hos  föräldrarna hon tjänar 20,000

kr varje månad och har en egen vit spillrans ny SAAB Hon sparade halva sin lön och den andra halvan fick hon av sina föräldrar

till den nya bilen..


Mamma det vill jag också ha en vit SAAB när jag blir stor skall jag också bo hemma och tjäna pengar och tjäna till en vit SAAB som jag köper kontant !!

Och nu håller den här tjejen  på att spara pengar till en lägenhet..


Vid det laget frågade jag henne vad hennes föräldrar arbetar med ...eftersom tjejen  kunde använda  större delen av sin lön

till eget bruk bland annat hade hon ca 5000 kr för kläder och andra fritids intressen.. per månad...


Jo dom har en egen firma...som går jätte bra då fick jag en klump i halsen.ville helst gråta .

 

Frågade min dotter 14 år  ifall hon tänkt på att Jag och hennes Far inte har en firma som går jättebra ..

Jag kan betala hyra Mamma ,så kan vi bo kvar i huset..

-Du har 2 hem än så länge !

Hennes Far är sjuk pensionär efter en bilolycka..

och att jag är sjukskriven för ALS ? 

Kanske lite andra förutsättningar i livet ?


Jag känner skuld känslor för att jag på minde henne om den nuvarande verkligheten och att jag  inte kan ge henne bättre förutsättningar och att jag sa det jag sa, tog ifrån hennes dröm, vision om framtiden


Att jag inte kan expandera ekonomiskt utan ifall jag blir sjukpensionär så försämras min ekonomi ytterligare...


Detta får och ger hennes framtids visioner ett helt annat innehåll än kompisen som har 2 st föräldrar som arbetar  med egen firma .som går bra


SHIT..va Fan sa jag inte att det är klart att du blir miljonär när du blir stor !!

 

Min ALS gör mig så jävla smal i huvudet ibland att jag inte räcker till som förälder jag orkar inte ibland ända fram ...

men så har jag ingen v8 under mercans huv utan en, en -petare till moppe motor och en el-rulle på gång och då blir allting så konstigt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards