Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

ATT DET SKALL VARA SÅ SVÅRT

Av judi - 24 oktober 2011 06:45

Det blir lite tråkigt med olika assistenter

men också kul

idag har den xtra assistenten putsat fönster och hör och häpna gett mig nya gardiner egenhändigt sydda

denna assistenten har bott i ett liknande hus som jag bor i, och hon bor nu i en lägenhet och hon tyckte att jag behövde nya gardiner

och vet ni vad jag fick hennes gamla ja dom är jättefina som hon har sytt till sitt hus med likadana fönster som jag har hennes nya fönster är jättestora så dom passar inte 

gissa om jag blev glad och dessutom så fick jag en piedestal av min massör idag

ja jag unnar mig massage ibland för att jag mår bra av det rent psykiskt


Det som är svårt är att jag nog måste säga upp min ordinarie assistent

hon är rasist …

hon har utryckt sin politiska åsikt väldigt tydligt

hon är Sverige demokrat ..och då tycker jag att det kan jag  inte acceptera så ..

så hon får väl vårda svenskar då... undrar över vad hon har för omdöme …?

jag har tagit upp detta med hennes arbetsledning att hon hånar somaliska kvinnor kallar dom för påskkärring när vi var ute på restaurang

min förlängda arm kan inte får inte ha rasistiska åsikter inte heller utrycka det offentligt när jag är med

Att hon röstar på Sverige demokraterna är hennes sak ..jag har inte frågat efter hennes åsikt

Jag känner mig inte trygg med henne jag kommer att bli sämre i min ALS och om hon tycker att Sverige demokraterna är ett bra parti ja då skall hon ju inte ta hand om mig för jag är ursprungligen invandrare ...hon tycker att vi skall ut ur landet för mig är det svårt att lita på henne …..!!

 

 

 
 
Ingen bild

En klar tanke...

24 oktober 2011 21:22

Så svårt det måste vara med personliga assistenter. Det finns så många dimensioner som ska fungera. Jag beundrar verkligen alla som står ut med att ha främmande människor så när inpå sig i vardagen. Jag vet att du inte har ett val, men jag tror inte jag skulle vara så speciellt trevlig att vara personlig assistent åt. Hur lite val jag än hade.

Och ännu värre om man inte delar grundläggande värderingar. Förstår din utsatthet och kan inte annat än uppmuntra dig att inte ha personen kvar. Hoppas det går bra för dig!
Sköt om dig!/EKT

judi

24 oktober 2011 22:30

Tack för denna uppmuntran
Nej jag gör vad jag kan för att få en annan assistans..
Jag har erfarit att Etik avgör mer än praktiskt kunnande vid en närarelation som man får till assistansen.. hon är med mig både med bad..påklädning ..kör bilen etc många timmar per dag kanske flera år
det måste stämma i Kemin..

 
skrivmoster

skrivmoster

26 oktober 2011 09:22

Önskar dig lycka till! Det är viktigt att det stämmer och att man känner trygghet och lugn tillsammans med den som ska finnas så nära.

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

judi

26 oktober 2011 16:39

Tack för denna uppmuntran

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards