Alla inlägg under juli 2011

Av judi - 1 juli 2011 14:18

nu när det är sommar så kommer jag inte att sitta framför datorn varje dag

önskar alla er som läser min sida trevlig sommar  

Av judi - 1 juli 2011 06:45

Vaknar  idag (Torsdag) till att telefon ringer kl 740 på morgonen , den fasta

Jag går upp och  tänker att jag hoppas att jag hinner fram innan den som ringer lägger på


Men Nej jag hinner inte fram väl framme vid telefonen  hör jag hur signalerna slutar att ringa

mobilen går igång i stället hoppas att jag hinner fram till den då (Den ligger i sovrummet )

 

Jag undrar ibland hur folk tänker Alla som känner mig vet att jag går sakta det tar dubbelt så lång tid för mig att gå till TELEFON SÅ RING upp 2 gånger om ni vill att jag skall svara


Väl tillbaka i sovrummet så hinner jag fram Jag svarar och det är min assistent Hennes son är sjuk .

Så vi kommer överens om att hon får ringa personal-poolen


Hinner inte somna om innan telefon ringer igen

Kommun damen (Personal poolen  )ringer och säger att min assistent inte kommer idag och gör ett påstående i samma andetag


Men du klarar dig väl på egen hand idag !! FULT FULT GJORT


Jag blir tvär vaken vadå assistenten skall vara här från kl 09,00 - 1700


Ilsket svarar jag att ,Nej det gör jag inte det är avtalat tid hos mig varje dag denna veckan

-Jo-jo hör jag i andra ändan men jag ser inte att  vi har beslut på någon vikarie till dig


Förbannat också tänker jag

F- N också att allt skall stå på papper

Jag svarar tvärilsket se till och ordna hit en vikarie jag har ett beslut på att det skall finnas en assistent idag hos mig

 

- mmen ..men Jag vet inte om jag kan skaffa fram någon idag till dig

 

Inte mina bekymmer tänker jag och är nu klar vaken


SKRIKER HÖGT


ordna bara hit någon som hjälper mig idag

Går upp och tänker det gick ju inte att somna om idag

Det är väl ändå konstigt att det skall vara så krångligt vad har jag med hennes personal problem att göra

Det kunde hon ha behållit för sig själv .Det är så låg service nivå på kommunens anställda


Strax före kl 9.00 i morse kom det en tjej

Väldigt duktig och mjuk och fin i sättet .

Men jag känner att min dag är förstörd

DET fungerar inte bra i mitt liv  om man skall vara beroende av andra människor

Speciellt av sådana som försöker att köra över mig och

tala om för mig att du klarar dig väl själv människor

Jag har inte bett om att få en assitent om jag inte skulle ha behov av det

Hon var mycket nonchalant damen i personal Poolen

Fy F-N för henne


 



LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards