Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

KLÄDPROBLEM

Av judi - 30 maj 2011 06:45


  

Jag har varit ute och gått i affärer tänkte att jag skull köpa något

snyggt till mig själv i klädväg som jag kan ha på avslutningen .


Men som jag ser ut nu för tiden så är det inget som passar

Jag har en stor garderob fylld med kläder i storlek 38-40

men det flesta plagg är för små


Att ha ALS har sina bak sidor först gick jag ner i vikt

och fick komma till en dietist som har givit råd om proteiner

med den påföljden att jag har gåt upp i vikt  för att inte tala om

magmusklerna som totalt har släppt så jag ser gravid ut


Att ta på sig en topp och sedan en jacka eller tajts är för mig något som inte existerar längre

att klä mig har blivit  svårt med storlekarna som jag har växt ur


Man tror att det skulle bara vara att jag gått ner i vikt visst handmusklerna har försvunnit så det syns

samt lårmusklerna har också försvunnit och så har jag fått en jättemage

F-N

Någon tänker att det gör väl inget hur man ser ut men jag kan nästan inte klä mig längre


kan inte knäppa knappar inte dra på mig kläder ben och armar som sticker ut och sprattlar på en mage som en tunna

vad skall jag ha på mig

och så skor bara joggingskor som fötterna gillar och så mina stavar för balansens skull

som jag går med

inga röda lackskor med klackar dom dagarna är borträknade för länge sedan


Känner inte för detta med kläder längre

inget  är fint det är nog bäst att stanna hemma på avslutningen

 

 
 
Spanaren

Spanaren

30 maj 2011 09:25

Sköna tights och något mjukt och snyggt upptill skulle väl vara något för dig ;.)
/kram

Ps Ha en bra dag :-)

http://spanaren55.bloggplatsen.se

judi

30 maj 2011 18:21

Ja tack den som söker den finner
Kramiz

 
Maria

Maria

30 maj 2011 10:25

Känner igen problemet. Har hittat till extra stora-avdelningen på Kappahl för toppar, blusar och ibland kan leggings från normalavdelningen passa smala lår eller typ mjuka byxor från Stadium eller Twilfit funka över stor mage, men med risk för fladder runt smala lår.
Var sak har sin tid, steppskornas och jeansens tid är över.
Kram
Maria
Kram

http://www.yesboxalright.blogg.se

judi

30 maj 2011 18:26

ja tyvärr är det över
Tack för tips

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av judi - 16 augusti 2023 22:50

Personer med amyotrofisk lateralskleros (ALS) som har ett mer aktivt medfödd immunförsvar - den del av immunsystemet som fungerar som ett första svar på hot - tenderar att ha snabbare sjukdomsprogression och sämre överlevnad, visade en studie av stor...

Av judi - 23 april 2023 22:07

Nu är det i startgroparna med nationella riktlinjer för ALS -sjuka.   Ett av målen med kunskapsstyrning är att identifiera och prioritera förbättringsområden tillsammans med patienten som en del av vardagen. Det gäller så väl i det enskilda m...

Av judi - 13 februari 2023 17:42

Nytt läkemedel är på gång att godkännas i EMA för ALS -sjuka i Europa.   Det finns ingen botande behandling mot ALS, och behandlingsalternativen för att bromsa sjukdomsförloppet är begränsade. I Sverige och övriga EU finns i dag bara en godkänd s...

Av judi - 7 februari 2023 18:16

Syfte Det övergripande syftet för registret är att göra ALS-sjukvården likvärdig och högkvalitativ och framförallt utvärderingsbar. Att etablera/öka samarbetet mellan samtliga svenska neurologiska universitetskliniker och gemensamt bygga upp en stru...

Av judi - 21 januari 2022 18:23

Neuro polisanmäler läkaren Staffan Bergström 21 januari 2022, Alfred Skogberg I dag polisanmäler organisationen Neuro läkaren Staffan Bergström. Detta efter att Bergström uttalat sig i en radiointervju om hur han överdoserat svårt cancersjuka kvin...


LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards