Alla inlägg under april 2011

Av judi - 1 april 2011 10:30

Finns det några Vinster med healing ?


är det hokus pokus eller är det något för mig med ALS?



Läs nedanstående om en bloggande sjuksköterska och politiker

som vill införa healing i den traditionella vården

 

Sedan 16 år tillbaks arbetar Gun Moss med healing på egen praktik i Borås.


Hon menar att hennes händer kan förmedla energi och känna av energifält på allt levande


Hon påstår inte att hon kan bota men menar att healingen ökar välbefinnandet


finns det någon forskning eller har vi det någon annan


stans i vården med alternativ vård?


Läs mer


http://fridasyster.blogspot.com/2011/03/healing-i-varden.html

 

  

En annan gren inom den alternativa vården är det här med meditation


Vad händer när vi mediterar ?


Det är inte bara avspänningen som gör att många känner sig bättre av meditation


Ny forskning visar att åtta veckors regelbunden övning räcker


för att förändra hjärnans struktur och göra den mer stresstålig

 

Läs mer här



Patienter med kranskärlssjukdom som praktiserade den stressreducerande


Transcendental Meditation ® teknik hade nästan 50 procent lägre fall av  hjärtinfarkt, stroke och död jämfört med


nonmeditating kontroller, enligt resultaten av en första studien någonsin som presenteras vid det årliga mötet


American Heart Association i Orlando, Florida, på Nov.16 2009.

   


Mer om medicinsk yoga läs här



En studie med Medicinsk Yoga mot förmaksflimmer pågår vid samma enhet på Danderyd sedan november 2009.


Karolinska sjukhuset i Huddinge planerar 2010 en studie med Medicinsk Yoga


mot hjärtsvikt och vid en vårdcentral i Lund startar våren 2010 ett projekt med Medicinsk


Yoga mot högt blodtryck.


   


Det finns även antroposofiska kliniker i landet så som VIDAR-KLINIKEN hur dessa fungerar vet jag personligen inte men den som är intresserad och eller har varit där ni kan väl skriva en rad så får jag höra vad ni tycker tyckte om detta med alternativ medicin

Det skulle även vara intressant att få ett meddelande från er som har varit svårt sjuka och genom healing meditation ,bön eller annan alternativ medicin har blivit frisk skriv gärna till mig Min mejl adress hittar du i min presenation

Av judi - 1 april 2011 06:45

God morgon eller är det dag när du läser detta vilket fall som helst så hade jag tänkt att ta upp detta med tankens kraft och hur påverka sjukdomen själv genom meditation eller ja kanske bönens kraft här  följer  en kontroversiell artikel


Kan jag påverka min ALS med tankens kraft ?


 

Läs följande  som jag hittat på nätet


Kirurgen Bernie Siegel har sagt: "Forskare studerar för närvarande hur känslor påverkar kroppen på molekylnivå.

 Kvantfysiker som David Bohm och Stewart Wolf menar nu att vi kanske till och med förändrar oss själva ned på atomnivå när vi upplever olika känslor.

Wolf har framkastat idén att rädsla påverkar och kanske uttrycks genom elektronen,

kärlek genom fotonen... Våra känslor har en kemisk verkan och kan döda eller bota... Tankarna styr ofta fullt bokstavligt,

 eller 'anatomiskt', det som händer i kroppen. Om man förändrar sig själv tillräckligt mycket,

kan man då få sjukdomen att försvinna genom att den blir främmande för ens nya jag? Jag tror att man kan förändras så dramatiskt; jag har sett det hända många gånger."



  

Dr Siegel berättar följande om en kvinna: "Att nå


fram till att hon 'mådde bra inombords' blev den


främsta uppgiften för en enastående ung kvinna


som fick diagnosen 'ALS'. Detta är en sjukdom i



det centrala nervsystemet som ger fortskridande


muskelförtvining och förlamningar. Neurologen


gav henne beskedet: 'Evy, du har mellan sex och


tolv månader kvar att leva. Om du vill göra en


insats, så skall du donera din kropp till forskningen.' "
 
"I ett brev till mig skrev hon: 'Döden tycktes oundviklig ... men det var en sak som var oavslutad:

jag kände ett starkt tvång att förstå vad villkorslös kärlek var för något, innan jag dog."


"Men", fortsätter dr Siegel med humor, "människor som hon går inte hem och dör bara för att någon läkare har gett dem en dödsdom.


De uppfattar diagnosen som en sporre att börja leva, och sedan känner de sig för pigga för att dö."
 
Denna kvinna arbetade nu dagligen på att uttrycka villkorslös kärlek, framför allt gentemot sig själv. Och hon frågade sig om det kanske fanns ett

sammanhang mellan hennes konstanta hat och negativism gentemot sin kropp och dess utseende,


hennes ständiga önskan att vara magrare, och det faktum att denna sjukdom nu verkligen hade uppfyllt hennes önskan, bara i negativ riktning?


Hon ändrade sin inställning och övade sig i att


älska villkorslöst, t.o.m sin förut hatade kropp.
 
Dr Siegel skriver: "Hennes kropp slutade brytas ned och började läka de skador som sjukdomen orsakat. Denna process var en följd av alla de andra fö

rändringarna." Hon blev fullständigt helad och skrev till honom:


"Nuförtiden vaknar jag varje dag fylld av glädje och entusiasm och fortsätter att spela min roll - som är att förändra sjukvården."

Läs mer på denna sajten om sjukdomar och det pranormala


 

http://paranormal.se/mirror/sokaren/www.sokaren.se/INDEX663.HTML



Till dig med särskilt intresse rekomenderar jag boken "Andens anatomi "  av carolyn Myss


  

Här följer en liten övning i chackra healing och meditation 



LIVET MED ALS

SPRÅK

Fråga mig

121 besvarade frågor

MENY

Sök i bloggen

ARKIV

GÄSTBOK

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar


Skapa flashcards